email it print it

Για τρίτη συνεχή χρονιά εφέτος, διοργανώσαμε με μεγάλη επιτυχία, μήνα χύμα κρασιού. Σε ένα χώρο περίπου 55 τετραγωνικών μέτρων (15 ενεργά τραπέζια) και 14 τραπεζιών εκτός του καταστήματος που χρησιμοποιούνται μόνο όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, παρουσιάστηκαν 28 διαφορετικά κρασιά σε καράφα, γεγονός πρωτόγνωρο για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά και για το μέγεθος της επιχείρησης. Κρασιά ως επί το πλείστον «φρέσκα»-φετινά, που εδώσαν το παρόν στο Ελληνικό κοινό για πρώτη φορά, καθώς και ορισμένα από αυτά προϊόντα εμφιάλωσης που προσφέρθηκαν από οινοποιούς με σκοπό την πρώτη γευστική δοκιμή από το καταναλωτή πριν από την εμφιάλωση και διάθεση τους στην αγορά. Τα κρασιά που τελικά επιλέχτηκαν (πάνω από 70 διαφορετικά δείγματα) ήταν ως επί το πλείστον μονοποικιλιακά με σκοπό την εύκολη επιλογή από τον πελάτη με βάση την ποικιλία και όχι το όνομα του παραγωγού ή την ετικέτα του (σε αυτά που κυκλοφορούν ως εμφιαλομένα). Παράλληλα δημιουργήθηκαν-όπως και πέρσι- ζεύγη δοκιμών με βάση κάποιο πρωτογενές χαρακτηριστικό τους γνώρισμα να διαφοροποιείται. Έτσι είχαμε ζεύγη οίνων που ποικιλιακά ήταν ίδια αλλά διαφέραν: στην καταγωγή τους στην κατηγορία λευκό – ροζέ – κόκκινο στην ηλικία (κάθετη δοκιμή) στην επίδραση του βαρελιού στην ωρίμανση Είναι απόλυτα φυσικό για εμένα τον ίδιο αλλά και για το κατάστημα, από τη στιγμή που μιλάμε για τόσο μεγάλη εμβάθυνση στο θέμα του οίνου, να κινηθώ σε κατασκευή και αγορά εξοπλισμού κελαριού. Στον υπόγειο χώρο του καταστήματος λοιπόν δεσμεύθηκε ένα δωμάτιο (που για το επάγγελμα μου ο χώρος αυτός θεωρείται υπερπολύτιμος), όπου και ανακατασκευάστηκε δομικά, έτσι ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί το κρασί. Το κελάρι του Καφενείου πήρε σάρκα και οστά τον Ιούλιο του 2005, στην μορφή που είναι ως και σήμερα και εμπλουτίστηκε φυσικά από βαρέλια (3 τον αριθμό) αλλά και από εξοπλισμό σχετικό με το κρασί με σκοπό όχι την παραγωγή στη διαδικασία της ωρίμανσης οίνου κατά βάση, αλλά -για να είμαστε ειλικρινείς-, για να καλύψει τις ανάγκες ενός χόμπι που εξελισσόταν σε αγάπη για το κρασί και το μύθο του. Μετά από δέκα μήνες τα πρώτα ώριμα σε βαρέλι ήταν ήδη έτοιμα και οινολόγοι-φίλοι από οινοποιεία κριτές της προσοχής μου κατά την περίοδο της παραμονή του οίνου στα βαρέλια. Έτσι φέτος φτάσαμε για να μην τα πολυλογούμε σε 4 διαφορετικά κρασιά από το κελάρι μας. Και ελπίζω μετά από χρόνια να έχω και τη δυνατότητα να κάνω τις γευστικές μου δοκιμές κάνοντας κάθετες δοκιμές οίνων πολλών ετών.

Η ιδέα...

Το καλοκαίρι του 2004 και μέσα από την παρέα και τους διαλόγους που κάναμε εγώ αλλά και οι συνεργάτες μου (οι υπάλληλοι του καταστήματος), με τους επισκέπτες των Ολυμπιακών Αγώνων, διαπιστώσαμε ότι αυτό που νιώθω για το κρασί δεν είναι κάτι το εξεζητημένο. Αντίθετα πολύς κόσμος, κυρίως από την επαρχία αλλά και Έλληνες του εξωτερικού είχαν αυτή τη διάθεση να μιλήσουν για το κρασί, σαν να είναι κομμάτι της καθημερινότητας τους αλλά και της καταγωγής τους. Διάλογοι για το κρασί καταλήγουν πάντα σε αναμνήσεις του παρελθόντος αλλά τις ευχάριστες και όχι άσχημες που συνήθως έχει ο κόσμος της ξενιτιάς. Το κρασί είναι φίλος, και όχι μια ακόμα ψυχρή μακρινή εικόνα του παρελθόντος. Με το κρασί θυμάσαι χαρές και γιορτές, σε ταξιδεύει σε γέλια και πανηγύρια, που αυτό τα κάνει να ακούγονται στη μνήμη ακόμα πιο ζωντανά. Έτσι λοιπόν, με αυτά που εισέπραξα από τους θαμώνες των ημερών εκείνων κατάλαβα ότι αυτός που αγαπάει το κρασί θέλει και να το ευχαριστιέται. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο να σκέφτεται κάτι άλλο πέραν της απόλαυσης ενός καλού κρασιού. Και φυσικά δεν εννοώ να το χαίρεται ποσοτικά αλλά να μην σκέφτεται τόσο να ανοίξει δεύτερο μπουκάλι λόγο του οικονομικού. Ο τρόπος λοιπόν είναι ένας σκέφτηκα. Ποιοτικά κρασιά από οινοποιούς που σέβονται τα λεφτά μου και το πελάτη. Είναι γεγονός και αυτό είναι μια παρένθεση στη παρουσίαση, -γιατί το θεωρώ μοιρολατρία να αναφέρεσαι σε άσχημα πράγματα και καταστάσεις χωρίς προτού να προσπαθήσεις κατά το ελάχιστο να τα αλλάξεις,- ότι συνήθως βρίσκεις ένα από τα δύο στο εμπόριο. Κανείς δεν θα σκεφτεί να σου πουλήσει καλό προϊόν αν μπορεί να βγάλει έστω και κάτι παραπάνω, αλλά και κανείς δεν θα σκεφτεί το πελάτη αν το προϊόν του είναι σκάρτο αφού μπορεί να το πουλήσει έστω και σε χαμηλή τιμή. Το σκόντο και το παζάρι (το ενοχλητικό ειδικά) έχουν καταστρέψει την αγορά. Η Κινεζοποίηση (χωρίς να έχω κάτι με τους ανθρώπους αλλά με την ιδέα και την αντίληψη του θέματος) μας έχει κάνει με μικρούς και μαζεμένους ώμους. Αυτά όμως είπαμε είναι ο κανόνας στο εμπόριο. Άρα υπάρχει και η εξαίρεση. Και φτάνουμε στο ζητούμενο: Υπάρχουν οινοποιοί που μπορούν να κατανοήσουν την ανάγκη για άνοδο στην ποιότητα του Ελληνικού κρασιού; Φυσικά και υπάρχουν. Και πως ανεβαίνει η ποιότητα; Από τη βάση. Η βάση λοιπόν είναι το κρασί εκτός φιάλης ή για τους πολλούς, το χύμα. Καλό ποιοτικό χύμα είναι το κλειδί. Ούτως ή άλλως στο κατάστημα το χύμα κρασί ήταν εξαιρετικό. Έπρεπε όμως να γίνει η επανάσταση. Έπρεπε να πείσω τους οινοπαραγωγούς ότι και λίγο καλύτερο χύμα δεν βλάπτει. Αντίθετα βελτιώνει την εικόνα και το χώρο του κρασιού σε μία χώρα. Τα κρασιά του εξωτερικού, συγκριτικά με τα δικά μας, είναι εξαιρετικής ποιότητας. Τα οξειδωμένα κρασιά σχεδόν δεν υπάρχουν στην αγορά. Εδώ, αντιθέτως, τα οξειδωμένα κρασιά καθαρίζουν το στόμα μας σε κάθε έξοδο. Πως είναι δυνατόν να μας εμπιστευτούν στο εξωτερικό για τα εμφιαλωμένα μας, από τη στιγμή που η βάση του κλάδου είναι χαμηλή. Η ιδέα λοιπόν ήταν μία. Καλύτερη πρώτη παρουσίαση κρασιών στο κοινό, από αυτή της διάθεσης τους σε καράφα δεν υπάρχει. Θα οργανώσω λοιπόν, «μήνα χύμα κρασιού» στο μαγαζί σκέφτηκα. Θα φέρω μεγάλους οινοπαραγωγούς μέσω των κρασιών τους κοντά στο κοινό. Μικρούς οινοποιούς να αναδείξουν τον πλούτο που κρύβεται στα κελάρια τους. Τέλος θα πείσω οινοποιούς να μου δώσουν την ευκαιρία να ζήσω την εμπειρία της ωρίμανσης οίνου στο χώρο μου, αφού θα κάνουμε το ίδιο ακριβώς πράγμα στο κελάρι μου. Έτσι μετά από λίγους μήνες θα μπορεί ο πελάτης να γεύεται εξαιρετικής ποιότητας κρασιών σαν να πίνει επώνυμο εμφιαλωμένο. Όλα αυτά όμως έπρεπε με κάποιο τρόπο να τα μοιραστώ με το κόσμο. Έτσι λοιπόν, γεννήθηκε ο «1ος μήνας χύμα κρασιού», ο μεγαλύτερος σε όγκο προϊόντων αλλά και διάρκεια που έχει γίνει στην Ελλάδα ποτέ.

1ος Μήνας Χύμα Κρασιού

Το Νοέμβριο του 2004 και για πέντε εβδομάδες «Το Καφενείο» μετατράπηκε σε μέκα του Ελληνικού κρασιού. 24 διαφορετικά κρασιά και ποσότητα που άγγιξε τα 500 κιλά πουλήθηκαν μέσα από το κατάστημα. Το φοβερό όμως στην όλη ιστορία είναι ότι ο κόσμος όχι μόνο ενθουσιάστηκε, αλλά ξετρελάθηκε με την ιδέα. Ήρθαν παρέες πολλές φορές για μπορέσουν να προλάβουν να δοκιμάσουν όλα τα κρασιά. Την ίδια μέρα ήπιαν περισσότερα του ενός κρασιά. Ευχαριστήθηκαν και με το παραπάνω την έξοδο τους, γιατί το κρασί όταν έχει σωστή βάση, και να το συνδυάσεις με άλλα δεν σε ζαλίζει.

2ος Μήνας Χύμα Κρασιού

Το Δεκέμβριο του 2005 έγινε ο δεύτερος μήνας κρασιού. Καλύτερες επιλογές, εμπειρία στο θέμα της οργάνωσης αλλά και της διαχείρισης του κοινού στην εκδήλωση, αλλά και αρκετά περισσότερες επισκέψεις ανθρώπων από το χώρο του κρασιού, ήταν τα χαρακτηριστικά της χρονιάς. Πρώτη παρουσιάση παλαιωμένου οίνου που στην πορεία του μέσα στη χρονιά συμμετείχε και κέρδισε μετάλλια σε διαγωνισμούς, αλλά και πρώτες εμφανίσεις οίνων σε διάθεση καράφας ήταν τα ατού που φάνηκαν από τις πρώτες ημέρες κιόλας στην εκδήλωση. Αλλά κάτι του έλειπε. Τα κρασιά της δικής μας παλαίωσης. Είναι γεγονός ότι στο τρίτο μήνα κρασιού θα επικυρώναμε την επιτυχία του εγχειρήματος μας.

3ος Μήνας Χύμα Κρασιού

Ο τρίτος μήνας κρασιού είχε κάποιες βασικές διαφοροποιήσεις. Κατ’ αρχήν άλλαξε η διάρκεια της εκδήλωσης. Ο μήνας κρασιού έγινε 49 ημέρες (7 εβδομάδες), χρόνος ικανοποιητικός για να γίνει η διάθεση των κρασιών που επιλέξαμε. Άλλαξε η εποχή και προσαρμόστηκε έτσι ώστε τα δείγματα από τους οινοποιούς να είναι όσο το δυνατόν περισσότερα και να μπορούμε να λέμε ότι έχουμε πολλές επιλογές και καλύτερη ποιότητα οίνων από ποτέ. Στο μήνα κρασιού του τρύγου του 2006 εμφανίστηκε πολύ μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών αλλά και αρκετοί επαγγελματίες από το χώρο του κρασιού Έλληνες και ξένοι! Η ερασιτεχνική μας κίνηση του 2004 έγινε πιο ουσιαστική εφέτος και ο μήνας κρασιού πραγματικά απέδειξε ότι έχει υπόσταση και ύπαρξη. Πρώτες παρουσιάσεις εμφιαλωμένων οίνων σε καράφα. Πειραματική ωρίμανση λευκού οίνου σε βαρέλι, πρώτες παρουσιάσεις κόκκινων οίνων από βαρέλια του κελαριού μας. Το κοινό μας, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον και ζήτησε να μάθει περισσότερα για τα κρασιά που τους ενθουσίασαν. Τέλος, για πρώτη φορά έγινε εκτενής αναφορά στον έντυπο τύπο καθώς το περιοδικό «Οινοχόος» έγραψε ολοσέλιδη αναφορά για μας αλλά και στο επόμενο του τεύχος μας ανέφερε στο άρθρο του «οινολογίες». Ακόμα κριτικοί και οινολόγοι του χώρου έδειξαν να ενθουσιάζονται με την ιδέα. Συγκεκριμένα, ο διάσημος κριτικός οίνων και πρεσβευτής εδώ και χρόνια του Ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, Νίκος Μάνεσης επέλεξε να μας κάνει ολοσέλιδο αφιέρωμα στο περιοδικό που αρθρογραφεί, το Athens Insider.


 
  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ | ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ | ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ | ΣΥΝΤΑΓΕΣ | ΠΟΤΑ | ART & DESIGN | Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ | ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | |      
     
  ©2004-2017 www.tokafeneio.gr - Created by Intercube media