email it print it

Είναι σε πολλούς γνωστό ότι το χειμώνα το κρασί που προτιμάει περισσότερο ο κόσμος είναι το κόκκινο. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με τις κλιματολογικές συνθήκες μιας που το κόκκινο φημίζεται για τις... "θερμαντικές" του ικανότητες. Η αλήθεια είναι ότι το κόκκινο κρασί είναι φίλος των φαγητών πιο πλησίων του χειμώνα, όπως κρεατικά με σάλτσες, γιουβέτσια και γενικότερα αυτό που λέμε βαριά κουζίνα.

Στο μήνα κρασιού που έγινε στο Καφενείο για όλο το μήνα Δεκέμβριο, η θεωρητικά τάση του κοινού, επιβεβαιώθηκε και πρακτικά. Συγκεκριμένα είχαμε τα εξής ποσοστά κατανάλωσης οίνου ανάλογα με το είδος του:

Λευκό:     33,47%

Ροζέ:       11,32%

Κόκκινο:  57,87%

Γλυκός:     1,38%

 

Προς έκπληξη μας θα διαπιστώσατε από τα παραπάνω στοιχεία ότι τα γλυκά κρασιά που διαθέσαμε δεν είχαν την ανάλογη προσοχή. Αυτό ίσως να οφείλεται και σε παράγοντες όπως η μεγάλη κατανάλωση σε ξηρό οίνο τη δεδομένη στιγμή ή και η αίσθηση ότι τα ποτά δεν πρέπει να συνδυαστούν. Υπήρξαν και αρκετές περιπτώσεις επισκεπτών που ζήτησαν αποκλειστικά γλυκό κρασί.

Πρώτο σε προτιμήσεις και κατανάλωση ήρθε το Αγιωργήτικο 2005, ενώ το συγκριτικό τεστ που έκαναν οι περισσότεροι ήταν το: "Ωρίμανση στο Χρόνο" δηλαδή αυτό μεταξύ των οίνων Αγιωργήτικο 2004 και Αγιωργήτικο 2005. Στη πρώτη θέση των λευκών οίνων κατατάσονται δύο κρασιά, ο Ροδίτης Μακεδονίας και το Μοσχοφίλερο Λευκό, ενώ το ρόζε που προτίμησαν περισσότεροι ήταν το Μοσχοφίλερο.

Αναλυτικά, σε σειρά καταναλώσεων είχαμε:

  1. Αγιωργήτικο 2005
  2. Ξινόμαυρο - Merlot (50-50)
  3. Cabernet-Sauvignon 2004 Παλαιωμένο σε βαρέλι Bertomieu Bordeaux
  4. Μοσχοφίλερο Λευκό
  5. Ροδίτης Μακεδονίας
  6. Αγιωργήτικο 2004
  7. "Ζίτσα" Συνεταιρισμού Ιωαννίνων Κόκκινο
  8. Cabernet-Sauvignon
  9. Μοσχοφίλερο Ροζέ
  10. Μοσχάτο Ξηρό

Σε γενικές γραμμές η κίνηση των κρασιών δεν εξαρτιόταν από το κόστος τους και οι πελάτες συνιδητά έκαναν επιλογές με βάση κυρίως το γούστο τους. Σαν αποτέλεσμα είχαμε, το ακριβότερο από όλα τα ξηρά κρασιά, το Cabernet-Sauvignon 2004 Παλαιωμένο σε βαρέλι Bertomieu Bordeaux, να είναι στην πρώτη τριάδα των προτημίσεων των πελατών μας. Αν συνυπολογίσουμε και ότι για περίπου 1 εβδομάδα υπήρχε έλλειψη λόγο καθυστέρησης του ανοίγματος του βαρελιού, τότε μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η τιμή δεν είναι προτεύον παράγοντας στην επιλογή του κρασιού.

Άλλα επιμέρους στατιστικά και μη συμπεράσματα που βγήκαν από το 2ο Μήνα Κρασιού ήταν και τα ακόλουθα:

  • Οι καταναλώσεις δεν είναι ανάλογο μέγεθος με την ποσότητα των πελατών που επισκέφτηκαν το κατάστημα μας στην περίοδο αυτή.
  • Μάλιστα θα λέγαμε, προς έκπληξη μας, η κίνηση του κρασιού τις καθημερινές, είχε περίσσοτερη αστάθεια από ότι τα Σαββατοκύριακα. Παρέες τις καθημερινές κατανάλωναν από το ελάχιστο μέχρι και μεγάλη ποσότητα κρασιού σε σχέση με το μέσο όρο.
  • Οι σταθεροί πελάτες μας έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον στα κρασιά που δεν υπάρχουν στο κατάλογο μας όλο το χρόνο και πειραματιστήκαν δοκιμάζοντας τα την περίοδο αυτή.
  • Καλύτερη καθημερινή αναδείχθηκε η Πέμπτη με 15,1% , ενώ όπως ήταν φυσικό η Κυριακή (κυρίως το μεσημέρι) με 17.6% ήταν η καλύτερη ημέρα από πλευράς κατανάλωσης.
  • Καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο κρασί ήταν το Cabernet-Sauvignon 2004 Παλαιωμένο σε βαρέλι Bertomieu Bordeaux, ενώ αρνητικές εντυπώσεις δεν άφησε κάποιο ιδιαίτερα, απλά θα λέγαμε ότι ο γλυκός οίνος Μοσχάτο Λήμνου και το Ασύρτικο Αιγαίου ήταν αυτά που κινήθηκαν λιγότερο.
  • Πολλές ήταν και οι επισκέψεις φίλων και επαγγελματιών του χώρου του κρασιού που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην προσπάθεια μας.
  • Τέλος η γενική κίνηση του κρασιού κατά την περίοδο της εκδήλωσης παρουσίασε αύξηση σε σχέση με πέρυσι της τάξεως του 26,8%.

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την συμμετοχή σας στο Μήνα Χύμα Κρασιού και να ανανεώσουμε το ραντεβού μας για του χρόνου πάνω-κάτω την ίδια περίοδο.

Καλή οινο-χρονιά... με προσοχή όμως όταν οδηγούμε!!!




 
  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ | ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ | ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ | ΣΥΝΤΑΓΕΣ | ΠΟΤΑ | ART & DESIGN | Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ | ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | |      
     
  ©2004-2017 www.tokafeneio.gr - Created by Intercube media