email it print it

Φίλοι του κρασιού,

 με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και εφέτος ο Μήνας Κρασιού, η πιο μακροσκελής και πρώτότυπη εκδήλωση κρασιού στην Ελλάδα. Ο Μήνας Κρασιού έλαβε χώρα για τέταρτη συνεχή χρονιά στο Καφενείο στην πλάκα, με τα πιο πλούσια δείγματα γραφής από 11 οινοπαραγωγούς από όλη την Ελλάδα. Τα κρασιά που ως επί το πλείστον ήταν του 2007 (δηλαδή φρέσκα), εντυπωσίασαν τους επισκέπτες περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Η εκδήλωση διάρκειας 7 εβδομάδων έδωσε την δυνατότητα σε αρκετούς από αυτούς να έρθουν περισσότερες από μία φορές και να δοκιμάσουν διαφορετικούς οίνους σε συνδιασμό με πιάτα που μπορούσαν να πλαισιώσουν τα κρασιά αυτά. Για άλλη μια χρονιά το ύφος του μαγαζιού δεν άλλαξε και ο πελάτης μπορούσε να επισκευτεί το κατάστημα μας με δικαίωμα ελεύθερης επιλογής και ποτού και φαγητού αλλά ακόμα και καφέ ή αναψυκτικού. Παρακάτω σας παραθέτουμε κάποια στοιχεία που δείχνουν τόσο τις τάσεις του κόσμου αλλά και της μόδας ως προς το κρασί και τις ποικιλίες του.

Τα κρασιά που δοκίμασαν και απόλαυσαν οι πελάτες μας ήταν:

  1. Ασύρτικο Πελλοπονήσου - η εκδοχή του μη νησιώτικου Ασύρτικου που εντυπωσίασε 
  2. Ροδίτης Πελλοπονήσου (Αλεπού) - το έντονα αρωματικό λευκό που συναρπάζει
  3. Ρομπόλα Κεφαλληνίας - η μελλοντική (για μας) κοσμοπολίτικη Ελληνική ποικιλία
  4. Τσαούσι Κεφαλληνίας - γηγενής, αρχαία και πολλά υποσχόμενη
  5. Ροδίτης Μακεδονίας - ο κλασικός Ροδίτης
  6. Μοσχάτο - το άρωμα σε όλο το μεγαλείο του
  7. Sauvignon Blanc - η ξενόφερτη βασίλισσα του εξωτερικού
  8. Μοσχοφίλερο Μαντινείας - το πλέον αναγνωρίσιμο λευκό
  9. Viognier fume´ - το πείραμα
  10. Ασύρτικο-Sauvignon fume´ - η αποκάλυψη μας (η ωρίμανση του έγινε στο κελάρι μας)
  11. Ζίτσα Ροζέ - το διάσημο Ηπειρώτικο κρασί
  12. Μοσχοφίλερο Ροζέ - μια εκδοχή που άφησε πολύ καλές εντυπώσεις
  13. Αγιωργίτικο Ροζέ - το ανθοπωλείο στο ποτήρι μας
  14. Grenache Rouge-Syrah (ροζέ) - εξαιρετικό όπως πάντα
  15. Ξινόμαυρο Κόκκινο 2007 - το μέλλον των Ελληνικών εξαγώγιμων κρασιών είναι εδώ
  16. Αγιωργίτικο Κόκκινο 2007 - το φρέσκο
  17. Αγιωργίτικο Βαρέλι (3 μηνών) 2007 - η μετάλλαξη του φρέσκου σε ώριμο και νέο
  18. Cabernet Sauvignon 2007 - η κοσμοπολίτικη ποικιλία σε φρέσκια εκδοχή
  19. Cabernet Sauvignon 2005 - η κοσμοπολίτικη ποικιλία σε τέστ κάθετης δοκιμής
  20. Cabernet Sauvignon Βαρέλι 2006 - το βαρέλι του πάει (η ωρίμανση του έγινε στο κελάρι μας)
  21. Merlot Βαρέλι 2006 - από την Κάριαννη Καβάλας το καλύτερο Merlot που είχαμε ποτέ (η ωρίμανση του έγινε στο κελάρι μας)
  22. Syrah-Viognier Βαρέλι 2006 - η παγκόσμια πρώτη που έκανε το Μήνα Κρασιού να περάσει τα σύνορα της χώρας μας και να συζητηθεί από περιοδικά του εξωτερικού
  23. Syrah Βαρέλι 2006 - το κρασί που ο παραγωγός του έχει βραβευτεί με αργυρό μετάλλιο στην παγκόσμια έκθεση για το Syrah
  24. Κοτσιφάλι 2006 - η Κρήτη επιτέλους είναι εδώ
  25. Μανδηλάρι 2006 - το πολλά υπασχόμενο κόκκινο κρασί της Μεγαλόνησου
  26. Μαυροδάφνη Γλυκιά 2005 - η διάσημη Πατρινή
  27. Vinsanto 2005 - το ακριβότερο κρασί της Ελλάδα είναι εδώ
  28. Μοσχάτο Γλυκό 2003 - η Σάμος και η παράδοση εκατοντάδων ετών σε διάθεση καράφας
  29. Ρετσίνα "Κεχριμπάρι" - η ρετσίνα όπως θα έπρεπε να είναι

Να σας υπενθημίσουμε ότι όλα τα κρασιά (εκτός της ρετσίνας) προσφέρθηκαν σε καράφα και η επιλογή των πελατών ήταν ελεύθερη (εκτός από αυτούς που μας ζήτησαν βοήθεια).

Η προσέλευση του κόσμου ήταν εντυπωσιακά μεγάλη αφού πάνω από 4000 κόσμου επισκέφτηκαν το μαγαζί τις 49 αυτές ημέρες. Αριθμός που ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Από αυτούς που επιλέξαν οινοπνευματώδη ποτά το κρασί έπιασε το εκπληκτικό ποσοστό του 75,55%!!!, δηλαδή 3 στους 4 επέλεξαν και ήπιαν κρασί. Επί του συνόλου (δηλαδή σε σχέση με όλους του επισκέπτες του καταστήματος μας) το ποσοστό έφτασε στο 66,45%. Το τσίπουρο ήταν δεύτερο με 7,60% (ίσως και λόγο καιρικών συνθηκών), τρίτη η μπύρα με 7,02% και τέταρτο το ούζο με 6,00%. 

Από πλευράς διαθέσεων σε σχέση με την προέλευση της ποικιλίας, η τάση, που είδαμε από πέρσι, του κόσμου για γηγενής συνεχίστηκε και επέλεξε τα 20 γηγενούς ποικιλιακής προέλευσης κρασιά μας περισσότερο από τα 9 ξενόφερτα (π.χ. Cabernet Sauvignon κλπ). Το στατιστικό αυτό αποδεικνύει ότι ο κόσμος επιλέγει να δοκιμάσει και να μάθει περισσότερα για τις Ελληνικής προέλευσης ποικιλίες πράγμα που δείχνει ότι υπάρχει διάθεση του κόσμου για κάτι και καινούργιο αλλά και πιο... Ελληνικό.

Το κόκκινο κρασί για μια ακόμη φορά καταναλώθηκε περισσότερο (λογικό λόγο της εποχής που έγινε η εκδήλωση). Το 52,69% ήπιε λοιπόν κόκκινο κρασί, το 34,30% λευκό, το 11,87% δοκίμασε ροζέ (μεγάλη άνοδος από πέρσι) και μόλις 1,15% γλυκό κρασί.

Βασιλιάς σε αναγνωρισημότητα αναδείχθηκε για άλλη μια χρονιά το Αγιωργίτικο. Η πιο αναγνωρίσιμη λευκή ποικιλία για άλλη μια χρονιά ήταν το Μοσχοφίλερο αισθανόμενη όμως πια την ανάσα των Μοσχάτου και Ρομπόλας(!!!). Συνολικά Αγιωργίτικα (ροζέ και κόκκινα) δοκίμασαν περισσότεροι από 500 πελάτες μας, οι οποίοι σχεδόν όλοι έμειναν ικανοποιημένοι. Σε ερωτήσεις που έγιναν παρατηρήθηκε ότι η επιλογή της συγκεκριμένης ποικιλίας γίνεται πρώτον για λόγους αναγνωρισιμότητας και δεύτερον για λόγους που έχουν σχέση με τα γούστα τους και το φαγητό που προτιμούν.

Γενικότερα τα κρασιά που προτιμούν οι Έλληνες, σύμφωνα με την ζήτηση που παρατηρήσαμε, είναι ως επί το πλείστον αρωματικά. Ειδικά στα λευκά, πάνω από το 70%(!!!) των πελατών μας επιθυμεί να δοκιμάσει οίνο εύγευστο και με ουσιώδη αρωματικά χαρακτηριστικά. Οι γυναίκες λατρεύουν τα αρώματα των λουλουδιών αλλά και τα έντονα φρουτώδη και εξωτικά (και ας μην τα καταλαβαίνουν γευσιγνωστικά αυτές τα επιλέγουν). Οι άντρες ενθουσιάζονται από τα βαριά αρώματα (ειδικά στα κόκκινα) και τα καπνιστά και επιλέγουν κρασιά με υψηλό αλκοολικό βαθμό, βαρελίσια και έντονα για τα κόκκινα, ενώ στα λευκά επιθυμούν πιο ύπια και πολύπλοκη αρωματική παλέτα από τις γυναίκες. Θα λέγαμε ότι τα κρασιά θα μπορούσαν να χωριστούν σε 3 κατηγορίες. Σε αυτά που προσελκύουν γυναίκες, σε αυτά που προσερκύουν αντρικό κοινό και στα κοινώς αποδεκτά.

Οι Ελληνές έχουν συνδυάσει (πολύ περισσότερο από τους Ευρωπαίους) το κρασί με την εποχή και το καιρό. Έτσι ειδικά στις ημέρες του Μήνα Κρασιού που είχαμε χαμηλές θερμοκρασίες παρατηρήθηκε μεγάλη κατανάλωση σε κόκκινο κρασί και στις ηλιόλουστες και πιο ζεστές ημέρες αυξημένη ζήτηση για λευκό κρασί. Ακόμα υποδουλώνουν κατά μια έννοια και τις προτημήσεις τους σε σχέση με την παράδοση. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει π.χ. από την ημέρα της Καθαρής Δευτέρας όπου το ούζο έφτασε σε ζήτηση το 53% των συνολικών μας πελατών.

Τοπικά κρασιά όπως οι Ζίτσα, Ρομπόλα, Κοτσιφάλι κ.α. είχαν τους φανατικούς θαυμαστές τους κυρίως για λόγους εντοπιότητας. Η επιλογή των οίνων γινόταν κυρίως από άνδρες. Ειδικότερα σε περιπτώσεις που η παρέα απαριθμούσε τουλάχιστον 8 άτομα, η επιλογή γινόταν είτε από τον "γνώστη" της παρέας είτε από τον μεγαλύτερο. Σε γυναικοπαρέες η κατάσταση άλλαζε. Η επίλογη ήταν ή άμεση με αυτόματη αποδοχή από τις υπόλοιπες γυναίκες, είτε το "μπαλάκι" πεταγόταν στον σερβιτόρο για μία πρόταση. Οι ξένοι (γιατί το κατάστημα βρίσκεται και σε μέρος που υπάρχει αυξημένη κίνηση τουριστών), ως επί το πλείστον επιλέγαν γηγενής ποικιλίες. Ήταν περισσότερο ενθουσιασμένοι με το αποτέλεσμα και αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι δεν μπορούν να πιστέψουν ότι υπάρχει τόσο καλό κρασί στην Ελλάδα.

 

 
  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ | ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ | ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ | ΣΥΝΤΑΓΕΣ | ΠΟΤΑ | ART & DESIGN | Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ | ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | |      
     
  ©2004-2017 www.tokafeneio.gr - Created by Intercube media