email it print it

Ασύρτικο Πελλοπονήσου

Το Ασύρτικο κινήθηκε σχετικά λίγο πιο πάνω από τις προσδοκίες μας. Καταναλώθηκαν περίπου στα 30 λίτρα κυρίως από άτομα νεαρής ηλικίας. Ήταν και ένα κρασί με αρκετά καλή τιμή ώστε να προσεγγίσει νεαρούς που προτημούν το τερπνόν μετά του οφελίμου. 36 παρέες το επέλεξαν και πάνω από 100 άτομα το ήπιαν. Καταλαλώθηκε κυρίως από άντρες και ζευγάρια νεαρά, ενώ προτημήθηκε κυρίως προ τα τέλη του Μήνα Κρασιού που η μέση θερμοκρασία αυξήθηκε.

Ροδίτης Πελλοπονήσου

Ο Ροδίτης είχε μικρή κατανάλωση και προτιμήθηκε λιγότερο από αυτόν στην Μακεδονίας. Παρά του ότι το κρασί που επιλέξαμε ήταν ένα πολύ καλό δείγμα "αλεπού" Ροδίτη, ο κόσμος δεν το αγκάλιασε τόσο. Η κατανάλωση του άγγιξε τα 15 λίτρα σε 17 παρέες και 50 άτομα να το δοκιμάσουν κυρίως ζευγάρια νεαρής ηλικίας. Ένα χαρακτηριστικό που μπορούμε να επισημάνουμε είναι ότι η επιλογή του έγινε κυρίως τις μεσημεριανές ώρες αλλά αυτό δεν μας προβληματίζει και δεν το θεωρούμε άξιο λόγου τόσο πολύ λόγο κυρίως του δείγματος που έχουμε που είναι αρκετά μικρό.

Ρομπόλα

Το κρασί από την Κεφαλονιά που έκανε επίσημη πρώτη σε κοινό για το 2007 στο Μήνα Κρασιού(Μ.Κ.) μας ξάφνιασε θετικά. Η Ρομπόλα ήταν το πρώτο κρασί που εξαντλήθηκε στο Μήνα Κρασιού. Η προσεγγιστική στατιστικά κατανάλωση του αγγίζει τα 60 λίτρα (η πραγματική του ήταν 40 δηλαδή όσα καταφέραμε να εξασφαλίσουμε). Ο κόσμος το ευχαριστήθηκε και το σημαντικότερο τους άρεσε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Η αναγνωρισημότητα του σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές ήταν πολύ μεγαλύτερη και η ποιότητα του συγκεκριμένου κρασιού ενθουσίασε όλους τους επίδοξους δοκιμαστές. Θα λέγαμε με μεγάλη ευθύνη ότι ήταν για το κόσμο το καλύτερο λευκό αυτού του Μήνα Κρασιού (Μ.Κ.). Σε σχέση με την επιλογή του κοινού, θα λέγαμε ότι και άντρες αλλά και γυναίκες το επέλεγαν. Στις πιο μεσημεριανές ώρες η κατανάλωση ήταν αυξημένη συγκριτικά με άλλα κρασιά και η ηλικία που το επέλεγε ήταν κατά μέσο όρο στα 35, χωρίς αυτό να αποκλείει τις μεγαλύτερες (κυρίως). Οι επτανήσιοι το έχουν για καμάρι τους. Συνολικά 41 τραπέζια το επέλεξαν με 120 τυχερούς να το συνδυάζουν, θα λέγαμε με σχετικά ύπιες γεύσεις.

Τσαούσι

Το δεύτερο κρασί από την Κεφαλονιά είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη ότι ο κόσμος αναζητάει κάτι το καινούργιο, αναζητάει την Ελληνική παράδοση. Η γηγενής αυτή ποικιλία έγινε πάλι γνωστή τα τελευταία χρόνια μετά από την καλλιέργεια της από παραγωγούς κυρίως των περιοχών των Ιονίων νησιών αλλά και τις απέναντι από αυτά τα νησιά περιοχές. Ο κόσμος το αγκάλιασε και ενθουσιάστηκε από την έντονη αρωματική του παλέτα. Σχεδόν όλη η ποσότητα που εξασφαλίσαμε για το Μήνα Κρασιού καταναλώθηκε και τα 36 από τα 40 συνολικά λίτρα, ικανοποίησαν τις 44 παρέες που το επέλεξαν και τους 142 ανθρώπους που το δοκίμασαν. Το Τσαούσι είχε θα λέγαμε περισσότερη ζήτηση από το κόσμο στις ηλιόλουστες ημέρες της εκδήλωσης ενώ ήταν αρεστό και στους άνδρες αλλά και στις γυναίκες. Το Τσαούσι πρέπει να τονιστεί ότι ήταν στην μόνιμη λίστα των χύμα κρασιών μας για ένα διάστημα 3 μηνών (καλοκαίρι 2007) και αυτό έκανε τους μόνιμους πελάτες μας να το αναζητήσουν, αφού τότε έμειναν απολύτως ικανοποιημένοι.

Ροδίτης από την Μακεδονία

Ο Ρόδιτης προερχόμενος από αμπελώνα της Ν.Μεσσήμβριας στη Θεσσαλονίκη ήταν ο νικητής στον άτυπο αγώνα μεταξύ των δύο διαφορετικών Ροδίτων του Μ.Κ. Διατέθηκαν περίπου 35 λίτρα σε συνολικά 37 παρέες που τον επέλεξαν. Τα 143 άτομα που το δοκίμασαν, κατά κύριο λόγο ήπιαν αυτό που περίμεναν, δηλαδή ένα πλούσιο με αρωματική παλέτα πολύπλοκη και επίγευση που κρατάει αρκετά μετά το τελευταίο ποτήρι. Ο Ροδίτης θα λέγαμε ότι είναι γένους αρσενικού αφού άφησε καλύτερες εντυπώσεις στους άντρες. Η κατανάλωση του έγινε και με αρκετό κρύο αλλά και με λιακάδα. Ο Ροδίτης θεωρώ ότι προσεγγίζει ένα καλό μέσο όρο προτημίσεων λευκού κρασιού στο κόσμο, αφήνοντας τον να συνοδέψει το φαγητό του πιο ουδέτερα χωρίς αρωματικές υπερβολές. Θεωρώ ότι είναι το επόμενο επίπεδο από άποψης ποιοτικής γευσιγνωσίας για το κόσμο, από τα κρασιά με έντονα και πολύ έντονα αρώματα όπως το Μοσχάτο και το Μοσχοφίλερο, πράγμα που μας αναδυκνείει ότι ο Έλληνας σιγά σιγά μορφώνεται στο κρασί και στις γεύσεις.

Μοσχάτο

Το τυπικό Μοσχάτο που επιλέξαμε ήταν ένα από τα κρασιά με τις πιο μεγάλες καταναλώσεις. Το συγκεκριμένο κρασί πρερχόμενο από αμπελώνες της Χαλκιδικής, εντυπωσίασε με την αρωματική του σύνθεση (που είναι τα έντονα φρουτώδη αρώματα του). Η κατανάλωση των 50 περίπου λίτρων το καθιστά στα πρώτα κρασιά σε αναγνωρισιμότητα στην Ελλάδα. Η μέση κατανάλωση κατά άτομο είναι αρκετά υψηλή σε σχέση με τα υπόλοιπα λευκά και αγγίζει τα 360ml ανά άτομο (ευκολόπιοτο). Τα 44 τραπέζια που το επέλεξαν ήταν ως επί το πλείστον γυναίκες και κυρίως γυναικοπαρέες άνω των 4 ατόμων. Το συγκεκριμένο κρασί έχει τους φανατικούς του οπαδούς και μαζί με το Μοσχοφίλερο συγκαταλέγεται στους αναντικατάστατους για τα χρόνια που περνάμε οίνους μια λίστας κρασιών ενός κέντρου μαζικής εστίασης.

Sauvignon Blanc

Η πιο γνωστή ξενόφερτη ποικιλία που παράγει λευκά κρασιά στην Ελλάδα έδωσε έναν άλλο ευρωπαιϊκό τόνο στο Μ.Κ. Το συγκεκριμένο κρασί μάλιστα, τώρα που γράφουμε αυτό το κείμενο έχει ήδη βραβευτεί 2 φορές με μετάλλιο, πράγμα που δείχνει την υψηλή του ποιότητα. Παρά το βαρύ χαρακτήρα της ποικιλίας και την σχετικά μικρή δυναμική επιλογής μεζέδων που θα το πλαισίωναν Το Sauvignon Blanc κινήθηκε σε επίπεδα όπως τα περιμέναμε. Τα 15 λίτρα που καταναλώθηκαν από 19 παρέες δίχνει ότι όποιοι το επέλεξαν δεν έμειναν στην πρώτη παραγγελία αλλά ζητήσαν και συμπλήρωμα. Το συγκεκριμένο κρασί προτιμήθηκε κυρίως τις νυχτερινές ώρες από άνδρες και ζευγάρια. Η κοσμοπολίτικη αυτή ποικιλία δεν βρήκε θετικές τις μεγάλες παρέες να το επιλέξουν, όμως αρκέσηκε να λέει ότι είχε το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας όσον αφορά τα λευκά κρασιά (αφού προσεγγιστικά άνθρωποι ηλικίας μεταξύ 40 και 50 ήταν οι περισσότεροι που το αναζήτησαν).

Μοσχοφίλερο Μαντινείας Λευκό

Ο βασιλιάς είναι... βασιλιάς για πάντα. Το Μοσχοφίλερο για άλλη μια φορά ήταν πρώτο σε καταναλώσεις σε ότι αφορά την ζήτηση σε λευκό κρασί. Εδώ όμως πρέπει να επισημάνουμε ότι η Ρομπόλα από την άλλη πλευρά εξαντλήθηκε πριν το τέλος του Μ.Κ. και η κατανάλωση της που βγήκε με τη μαθηματική προσέγγιση, είναι πολύ κοντά στα 59 λίτρα του Μοσχοφίλερου. Το συγκεκριμένο κρασί επιλέχτηκε από 65 παρέες κυρίως γυναίκες και ζευγάρια. Οι 178 δοκιμαστές του το βρήκαν ικανοποιητικό, με τυπικό χαρακτήρα της ποικιλίας του και το συνδύασαν με μεζέδες ήπιας Ελληνικής κουζίνας. Η αναγνωρισημότητα του ήταν η μεγαλύτερη από όλα τα υπόλοιπα λευκά κρασιά και το μόνο κατά κάποιο τρόπο αρνητικό είναι ότι το συγκεκριμένο κρασί το ξέρουν και δεν περιμένουν κάποια εξέλιξη σε σχέση με την χρονιά παραγωγής (όπως άλλα κρασιά) ή με την βάση της αρωματικής του παλέτας. Αντιθέτως θα τους προκαλούσαν αρνητικά συναισθήματα. Κατά το κόσμο πάλι το Μοσχοφίλερο είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κρασιά που εκπροσωπούν το καλό Ελληνικό κρασί στο εξωτερικό.

Viognier fume´

Το συγκεκριμένο κρασί είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με ένα από τα πιο ανερχόμενα οινοποιεία στην Ελλάδα. Πέρσι στο 3ο Μ.Κ. παρουσιάστηκε το συγκεκριμένο κρασί αρκετά φρέσκο αφού μόλις είχε ολοκληρώσει την ωρίμανση του στο βαρέλι που είχαμε τοποθετήσει στο κελάρι μας, για τις ανάγκες του συγκεκριμένου κρασιού. Εφέτος ο συγκεκριμένος οίνος έδειξε ωριμώτητα και εξέλιξη και σε κανένα τομέα πτωτικές ή οξειδωτικές τάσεις. Παρόλα αυτά η ειδκή του αρωματική παλέτα, αλλά και η μη αναγνώριση του από το κοινό το καθήλωσε σε καταναλώσεις που μόλις άγγιξαν τα 10 λίτρα. Το συγκεκριμένο δείγμα γραφής δεν μπορεί να αποδόσει κάποια συμπεράσματα σε σχέση με τις διαθέσεις του κοινού αλλά κατά την προσωπική μου άποψη είναι μια ποικιλία που ταιριάζει στα Ελληνικά γούστα παρά τα ειδικά αρωματικά του χαρακτηριστικά και θα αυξηθεί η ζήτηση του στο μέλλον. Τέλος πρόκειται για μια ποικιλία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πρόσμιξη σε χαρμάνι.

Ασύρτικο - Sauvignon Blanc fume´

Το συγκεκριμένο κρασί έγινε για τις ανάγκες του Μ.Κ. σε συνεργασία με ένα από τα πιο αξιόπιστα οινοποιεία στην Ελλάδα. Η παραγωγή του συγκεκριμένου χαρμανιού ήταν αποκλειστικά ένα βαρέλι 225lt υψηλών προδιαγραφών, της Γαλλικής διάσημη εταιρίας παραγωγής βαρελιών "Ermitage". Η αναλογία τους ήταν 75% Ασύρτικο και 25% Sauvignon Blanc και μ εντολή του οινοποιού η ολοκλήρωση της αλκοολικής τους ζήμωσης έγινε μέσα στο βαρέλι. Το συγκεκριμένο κρασί τράβηξε τα βλέματα γνωστών στο χώρο του κρασιού και αυτοί που το δοκίμασαν εντυπωσιάστηκαν παρότι την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, το κρασί ήταν σχετικά πιο "άγριο" από το αναμενόμενο. Τα 25 λίτρα συνολικής του κατανάλωσης οφείλεται στην συνολική παρουσία του που ήταν μόλις για 4 εβδομάδες (οι 4 τελευταίες). Ο λόγος ήταν ήταν η αναμονή για την αναγωγική του ωρίμανση. Τα 34 τραπέζια που το δοκίμασαν έμειναν απολύτως ικανοποιημένα και ο συνδυασμός των δύο συγκεκριμένων ποικιλιών θεωρήθηκε για το Ελληνικό κοινό αρκετά επιτυχυμένος.

Ζίτσα Ροζέ

Την σειρά των ροζέ κρασιών ξεκινάει το "Ζίτσα" Ροζέ. Το πολυποικιλιακό κρασί αποτελούμενο από τις τοπικές ποικιλίες Βλάχικο και Μπεκιάρι, με το βασιλιά της Μακεδονίτικης γης Ξινόμαυρο έδειξε σε όλους μας την σημαντικότητα της προέλευσης, του ονόματος αλλά και της φήμης για ένα κρασί. Το όνομα Ζίτσα από μόνο του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Αυτό γιατί πρόκειται για αρκετά γνωστό και ποιοτικό κρασί, πασίγνωστο για τους Ηπειρώτες. Το Ζίτσα γι´αυτούς τους λόγους ζητήθηκε περισσότερο από ότι περιμέναμε και η αξιολόγηση του κρασιού έγινε κυρίως με γνώμονα την καταγωγή του. Ήταν μια έμπρακτη απόδειξη ότι ο κόσμος επιλέγει αυτό που του θημίζει κάτι αυτό που αναζητά. Η κατανάλωση του ήταν κατά κάτι λιγότερο από 30 λίτρα, ζητήθηκε από 24 παρέες και δοκιμάστηκε από 79 άτομα. Τα άτομα ήταν κυρίως μέσης ηλικίας (γύρω στα 35) και παρέες μεγάλες ή ζευγάρια. Αξιόλογο γεγονός ότι η κατανάλωση του ήταν σχετικά μεγάλη ανά άτομο, πράγμα που δείχνει ότι είναι ευκολόπιοτο.

Μοσχοφίλερο Ροζέ

Πανελλήνια πρώτη στο κοινό έκανε το Μοσχοφίλερο Ροζέ που επιλέξαμε από τα επτάνησα(!!!). Το ταπεινό του χρώμα που υποδειλώνει την γνησιώτητα του 100% μοσχοφίλερου και ο επαγγελματισμός του οινοποιού, μας έκανε να απομακρυνθούμε από την περπατημένη της Μαντινείας και να δούμε πως ο κόσμος θα πλησιάσει ένα πέρα από τα γνωστά σε καταγωγή διάσημης ποικιλίας ροζέ. Τα αποτελέσματα ήταν αρκετά καλά με καταναλώσεις που ξεπέρασαν τα 30 λίτρα. Οι 30 παρέες που το δοκίμασαν έμειναν κατενθουσιασμένοι. Το Μοσχοφίλερο Ροζέ δοκιμάστηκε κυρίως από παρέες του γυναικείου φίλου και ζευγάρια. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν γύρω στα 30, παρόλα αυτά το δοκίμασαν και νεαρότερες αλλά και γηρεότερες παρέες. Κινήθηκε σε όλο το φάσμα των θερμοκρασιών και κατά την εντύπωση μας απολαύστηκε το ίδιο.

Αγιωργίτικο Ροζέ

Το ροζέ που ήταν πρώτο πέρσι σε καταναλώσεις δέχτηκε μεγάλη πίεση εφέτος λόγο και των ποιοτικών συμμετοχών και ήταν κατά κάτι χαμηλότερων τόνων και καταναλώσεων. Τα 25 λίτρα του δοκιμάστηκαν από 27 παρέες και από συνολικά 76 άτομα. Το συγκεκριμένο ροζέ έχει τους δικούς του λάτρεις και αρκετούς όπως αποδείχθηκε σταθερούς καταναλωτές. Είναι ένα λουλουδάτο κρασί που θυμήζει άνοιξη, γι´αυτό και είχε μεγαλύτερη κατανάλωση προς το τέλος του Μήνα Κρασιού. Κυρίως νεαροί και άντρες ήταν αυτοί που το δοκίμασαν.

Grenache Rouge - Syrah Ροζέ

Το ροζέ από τις δύο κοσμοπολίτικες ποικιλίες ήταν και αυτό μια πρωτιά στην Ελλάδα. Το κρασί έχει ήδη βραβευτεί στο εξωτερικό με χρυσό μετάλλιο και υπόσχεται ακόμα περισσότερες διακρίσεις. Ο κόσμος έμεινε με το στόμα ανοιχτό και εξεπλάγην από το χαρακτήρα του. Σε ότι αφορά στα στατιστικά του, η ποικιλιακή του σύνθεση ήταν ένα αίνιγμα, η επιλογή του στις αρχές ειδικά του Μ.Κ. έγινε με σχετικές επιφυλάξεις, αλλά εξεκτικά η ζήτηση του μας απέδειξε ότι το καλό μαθαίνεται από στόμα σε στόμα. 4 περιστατικά καταγραφήκαν ότι το κρασί το συστήσαν κάποιοι φίλοι πελατών μας σε προηγούμενη επίσκεψη τους στο κατάστημα μας, πράγμα εντυπωσιακό. Τα 27 λίτρα που καταναλώθηκαν ήταν μια ποσότητα αρκετά αξιόλογη αν σκεφτούμε ότι η αναγνώριση του έγινε ΄με κριτήριο μόνο την ποικιλιακή του σύνθεση. Οι 27 παρέες που το δοκίμασαν ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ που το αναζητούν ακόμα και τώρα που γράφουμε αυτές τις γραμμές. Το κρασί καταναλώθηκε κυρίως από παρέες και κυρίως μέσης ηλικίας (γύρω στα 35). Η κατανάλωση του ήταν εξελίσημη και δεν έδειξε να επιρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες.

Ξινόμαυρο Κόκκινο 2007

Ξεκινάμε με μια πασίγνωστη γηγενής ποικιλία. Το Ξινόμαυρό μαζί με το Αγιωργίτικο θεωρούνται τα πιο διάσημα ερυθρά κρασιά στην Ελλάδα. Αυτό αναδεικνύει και ο 4ος Μ.Κ. Το Ξινόμαυρο αναγνωρίστηκε αρκετά από τους φίλους του κρασιού και μάλιστα αρκετοί εξέφρασαν την ανυπομονησία τους να δοκιμάσουν το φρέσκο του 2007. Η κατανάλωση του ήταν κοντά στα 40 λίτρα, δοκιμάστηκε από 48 παρέες και 154 άτομα το απόλαυσαν. Αρκετοί από αυτούς το βρήκαν πρόημο με μέλλον και χαρακτήρα που θα απλωθεί στη πορεία και τα εξελιχθεί θετικά. Ήταν όμως ευχάριστο, με σπιτράδα και ευκολόπιοτο. Η κατανάλωση του κρίνεται ικανοποιητική και σίγουρα από πλευράς αναγνωρισιμότητας ποικιλίας σε πολύ ανοδική πορεία. Ας μην ξεχνάμε ότι το ξινόμαυρο είναι ο βασιλιάς στη βόρεια Ελλάδα! Η κατανάλωση του έγινε σε όλο το φάσμα του Μ.Κ. χωρίς να δείχνει να επιρεάζεται από θερμοκρασιακές μεταβολές. Η ηλικία των πελατών που το επέλεξε ήταν σχετικά μεγάλη και θα λέγαμε ότι ξεπερνούσε σε μέσο όρο τα 40. Καθαρά αντρική επιλογή αφού η μεγάλη πλειοψηφία των πελατών που το αναζήτησε ήταν άνδρες (εικάζεται ότι η επιλογή έγινε εξαιτίας των ταννίνων που χαρακτηρίζουν την ποικιλία αυτή.

Αγιωργίτικο Κόκκινο 2007

Για 4η συνεχή χρονιά ο βασιλιάς των Ελληνικών ποικιλιών ακούει στο όνομα Αγιωργίτικο. Ήταν πάλι αυτό που ζητήθηκε περισσότερο, ονομάζεται από αρκετούς θαμώνες το κρασί του λαού και από άλλους η Ελληνική απάντηση στα Γαλλικά κρασιά. Ξεπέρασε τα 70 λίτρα κατανάλωσης, 80 παρέες το επέλεξαν και 232 άτομα είχαν να πούνε ότι το απόλαυσαν. Το τρομακτικό στην υπόθεση Αγιωργίτικο είναι ότι η επιλογή από τις παρέες γινόταν ως εξής: "Ας πάρουμε να δοκιμάσουμε αυτό και φυσικά φέρε μας και Αγιωργίτικο". Ο Έλληνας έχει ταυτιστεί με την ποικιλία αυτή και έχει κάνει το Αγιωργίτικο κτήμα του. Είναι το κρασί που ακολουθεί την παρέα από μια συγκέντρωση μερικών καλών φίλων μέχρι και επίσημες δεξιώσεις και γιορτές. Το κοινό του είναι σίγουρα οι παρέες και θα λέγαμε ότι υστερεί λίγο σε ζευγάρια (κυρίως αυτά που η επιλογή τους πρέπει κατά ανάγκη να είναι gourmet). Όλες οι ηλικίες το γνωρίζουν και όλες το απολαμβάνουν. Είναι και χειμωνιάτικο και καλοκαιρινό κόκκινο κρασί και δεν επιρεάστηκε από καιρικές συνθήκες παρά μόνο ακολούθησε (σε μικρότερο όμως βαθμό) την περπατημένη που πιστεύει ο περισσότερος κόσμος που είναι κόκκινο και χειμώνας, λευκό και καλοκαίρι.

Αγιωργίτικο Κόκκινο Βαρέλι 2007

Το κρασί που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με ένα από τα πιο αξιόπιστα οινοποιεία ειδικευμένα στο Αγιωργίτικο, έγινε για τις ανάγκες του 4ου Μ.Κ. και ως επιστέγασμα της επικείμενης συνεργασίας μας για την δημιουργία της πρώτης ετικέτας. Το Αγιωργίτικο του 2007 ωρίμασε στο κελάρι μας σε Γαλλικό δρύινο βαρέλι για 3 ακριβώς μήνες. Μετά με τη βοήθεια του οινοποιού, τοποθετήθηκε σε ασκούς, ενώ μια ποσότητα από τα 225 λίτρα αποθηκεύθηκε για περαιτέρω (αναγωγική) παλαίωση σε φιάλες 750ml και φυλάσεται σε σκοτεινό μέρος στο (από εφέτος το καλοκαίρι) κλιματιζόμενο κελάρι μας. Από τον οίνο στους ασκούς διατέθηκαν κάτι παραπάνω από 60 λίτρα, ποσότητα εντυπωσιακά μεγάλη αν αναλογιστούμε ότι από τις συνολικά 49 ημέρες του Μ.Κ., ήταν διαθέσιμο τις 35 τελευταίες. Η προσεγγιστική του κατανάλωση αγγίζει τα 85 λίτρα και μαζί με το Αγιωργίτικο είναι τα κρασιά με την μεγαλύτερη κατανάλωση στο Μ.Κ. Η απόφαση του κόσμου να προτιμήσει έναντι του Αγιωργίτικου σε δεξαμενή, αυτό με παλαίωση σε βαρέλι, μας δίνει την εικόνα ότι ο βασιλιάς στην Ελλάδα των κόκκινων οίνων είναι το ΟΠΑΠ Αγιωργίτικο (δηλαδή αυτό που ωριμάζει σε βαρέλι για 12 τουλάχιστον μήνες). Κάθε ηλικία το αγάπησε, και άντρες αλλά και γυναίκες. Θα λέγαμε ότι υπερτερούσε σε σχέση με το άλλο Αγιωργίτικο κόκκινο σε επιλογές κατά τις βραδινές ώρες, αλλά δεν έδειξε να επιρεάζεται και αυτό από τις καιρινές συνθήκες. Ζευγάρια και παρέες το προτίμησαν και ήταν από τις βασικές επιλογές για τους θαμώνες μας. Συνολικά 66 παρέες το επέλεξαν και 227 αυτοί που το απόλαυσαν.

Cabernet Sauvignon

Η επιλογή 3 διαφορετικών μονοποικιλιακών κρασιών από την γνώριμη κοσμοπολίτικη ποικιλία έγινε για να μπορέσουμε να βγάλουμε συγκεκριμένα συμπεράσματα σε σχέση με τις διαθέσεις του κόσμου, αλλά και για να μπορέσουμε να τον ικανοποιήσουμε στο έπακρο. Τα γενικά συμπεράσματα μας είναι ότι το συγκεκριμένο κρασί θεωρείται βαρύ κρασί με μνήμες κυρίως από τραπέζια χειμωνιάτικα με δυνατές γεύσεις και όχι τόσο καλοκαιρινό. Αναγνωρίζεται από όλους ως ποικιλία και θεωρείται το πιο ξακουστό ξενόφερτο κρασί στην Ελλάδα. Είναι ταυτισμένο με το κρασί ανώτερης ποιότητας τόσο που ο κόσμος όταν θέλει να αξιολογήσει ως βαθμίδα το άριστο το πολύ καλό κρασί λέει την λαϊκή ατάκα: "Αυτό μου θημίζει Καμπερνέ". Τέλος είναι από τα κρασία επιλογές του κόσμου όταν αυτό θέλει να ακολουθήσει την περπατημένη και να επιλέξει κάτι που πρακτικά πιστεύει ότι ταιριάζει με τους μεζέδες που θα απολαύσει αφού θεωρείται ότι το συγκεκριμένο κρασί είναι κρασί για όλα τα φαγητά.

Cabernet Sauvignon 2007 σε δεξαμενή

Το συγκεκριμένο προέρχεται από περιοχές του ευρύτερου terroir της Νεμέας. Το κρασί είχε χαρακτήρα "φρέσκου", με κορμό αρωμάτων αυτά της ποικιλίας Cabernet Sauvignon, αλλά πολλά από αυτά σε πρόημο στάδιο. Το κρασί που διαθέσαμε ήταν 37 λίτρα και οι 35 παρέες (143 άτομα) που το απόλαυσαν ήταν άτομα κυρίως νεαρά ζευγάρια και μικρές παρέες. Το κρασί έδειξε να επιρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες αφού καταναλώθηκε κυρίως τις κρύες μέρες του χειμώνα και κατά την άποψη μου, θεωρείται κρασί που ο κόσμος θέλει να το καταναλώνει ειδικά το χειμώνα και λιγό τις άλλες εποχές. Ήταν αρκετά ευκολόπιοτο με χαρακτηριστική μεγάλη κατανάλωση ανά άτομο, που άγγιξε τα 260ml.

Cabernet Sauvignon 2005 σε δεξαμενή

Εδώ έχουμε μια κλασσική κάθετη δοκιμή οίνων από το ίδιο οινοποιείο από τους ίδιους αμπελώνες και με την ίδια ωρίμανση του (δηλαδή σε δεξαμενή). Η αναγωγική του παλαίωση έγινε σε μπουκάλιατων 750ml με την φροντίδα του οινοποιού. Ο χαρακτήρας του ήταν εντυπωσιακά αλλαγμένος με πλήρη άνθηση του χαρακτηριστικού του μπουκέτ της ποικιλίας. Ο κόσμος το αξιολόγησε πολύ θετικά και ειδικά οι 7 παρέες που έκαναν το συγκρητικό με αυτό του 2007, προτίμησαν αυτό του 2005 χωρίς να υπάρξει εξαίρεση. Δυστηχώς όμως το κρασί που είχαμε προς διάθεση ήταν σχετικά λίγο (μόλις 15 λίτρα). 17 ήταν οι παρέες που το δοκίμασαν και 42 τα άτομα. Θεωρώ ότι ο κόσμος παρά του ότι το δείγμα γραφής είναι σχετικά μικρό, επιλέγει με μεγαλύτερο ενθουσιασμό ένα Cabernet Sauvignon με μια σχετική παλαιότητα, αρκεί αυτό να έχει την σωστή επίβλεψη και το σωστό τρόπο διατήρησης του.

Cabernet Sauvignon 2006 βαρέλι

Η κλασσική εκδοχή της ποικιλίας (δηλαδή cabernet sauvignon μερασμένο από βαρέλι), ήταν αυτή που άρεσε περισσότερο στους πελάτες μας. Το συγκεκριμένο κρασί προερχόμενο από αμπελώνες της Καβάλας, ωρίμασε σε Γαλλικό δρύινο βαρέλι για 9 μήνες, στο υπόγειο κελάρι μας, με την επίβλεψη του οινοποιού. Η κατανάλωση των 60 λίτρων ήταν το επιστέγασμα μιας καλής προσπάθειας από τον οινοποιό αλλά και από εμάς (αφού είχαμε την επικουρική επιτήρηση του στο κελάρι μας). Ο κόσμος το βρήκε εξαιρετικό, στα γούστα του και η κατά γενική ομολογία εικόνα του ήταν πολύ φιλική και γνώριμη προς τον καταναλωτή. Το κρασί έδειξε να είναι γνωστό και σε σχέση με το τί του ταιριάζει αφού οι επιλογές του σε μεζέδες πλησίαζαν το ειδικό βάρος του. Ο παρέες το ζήτησαν περισσότερο, χωρίς να υστερούν τα ζευγάρια, αφού το είδαν σαν λύση αρκετά γνώριμη. Πρέπει να σημειωθεί ότι χαρακτηρίζεται το απόλυτο κόκκινο κρασί από πολλούς και η ποιότητα του θεωρείται ως κανόνας υψηλή.

Merlot 2006 βαρέλι

Το κρασί που εγκαινίασε το εξαιρετικής ποιότητος βαρέλι μας (Seguin Moreau), παρουσιάστηκε στο κόσμο λίγο πριν την έναρξη του Μ.Κ. Ο συνδυασμός του με υψηλής ποιότητος οίνο προρχόμενο από την Μακεδονία, άρεσε πολύ στο κόσμο. Η αναγνωρισιμότητα της ποικιλίας, φυσικά, δεν άγγιξε αυτή του Cabernet Sauvignon, αλλά θεωρείται αρκετά γνωστή από μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού. Θεωρήθηκε ένα εξαιρετικό κρασί, με τυπικά χαρακτηριστικά της ποικιλίας και αρκετό μέλλον. Η επιλογή του ήταν ειδικά από άτομα που το γνώριζαν ποικιλιακά και τους άρεσε ο συγκεκριμένος ιδιόμορφος χαρακτήρας του. Θεωρείται σχετικά περισσότερο αρεστό στο γυναικείο φύλο, χωρίς να αποκλείει το αντίθετο. Καταναλώθηκε καθ´όλη τη διάρκεια της ημέρας και του Μ.Κ. Κατά την άποψη του κόσμου θεωρείται και αυτό κρασί που πίνεται περισσότερο τους χειμερινούς μήνες με βαριές και σχετικά βαριές γεύσεις.

Syrah - Viognier 2006 βαρέλι

Σε συνεργασία με ένα από τα διασημότερα οινοποιεία στο Syrah στην Ελλάδα, ωρίμασε στο υπόγειο κελάρι μας και παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη ένα από τα κρασιά συλλογές. Το κρασί παρουσιάστηκε λίγο πριν την έναρξη του 4ου Μ.Κ. και αξιολογήθηκε με άριστα από οινολόγους, ειδικούς, οινοποιούς και πελάτες μας. Στο Μ.Κ. η κατανάλωση του ήταν αρκετή για να το εξαντλήσει σχετικά νωρίς και τα τελευταία 30 λίτρα του να διατεθούν σε λίγο λιγότερο από 1 μήνα. Ο κόσμος που το επέλεξε ήταν κυρίως άντρες σχετικά μέσης και μεγάλης ηλικίας. Η κατανάλωση του ανά άτομο ήταν σχετικά μικρή και άγγιξε τα 220ml ανά άτομο (136 άτομα συνολικά το δοκίμασαν) πράγμα που υποδηλώνει ότι το Syrah είναι ποικιλία αρκετά "δυνατή" αρωματικά. Ο συνδυασμός του με το Viognier το "δρόσισε" και το έκανε πιο ιδιαίτερο. Ο κόσμος δείχνει να είναι έτοιμος για νέες απολαύσεις και δοκιμές.

Syrah 2006

Το μονοποικιλιακό Syrah παρουσιάστηκε και αυτό για πρώτη φορά στο κοινό και ενθουσίασε. Τα 53 λίτρα ήταν μια εντυπωσιακά μεγάλη κατανάλωση, που δείχνει ότι η ποικιλία είναι γνωστή στο κόσμο. Επιπροσθέτως θεωρούν αρκετοί από αυτούς ότι το Syrah είναι μια από τις πιο εκλεκτές ερυθρές ποικιλίες και συνδυάζεται με κόκκινες σάλτσες και κρεατικά (!!!). Οι 54 παρέες που το επέλεξαν και τα 178 άτομα που το επέλεξαν μας είπαν τα καλύτερα, πράγμα που το δείχνει και η μέση κατανάλωση του αφού ήταν κοντά στα 300ml. Είναι κρασί των ανδρών και λίγες γυναίκες ακολούθησαν με αυτή την επιλογή (ή πολλές από αυτές το ευχαριστήθηκαν αλλά πίνοντας λιγότερο).

Κοτσιφάλι

Για πρώτη φορά είχαμε στο Μ.Κ. εκπροσώπιση κρασιών από τη μεγαλόνησο. Το κοτσιφάλι θεωρήθηκε από τους Κρητικούς αρκετά γνωστή ποικιλία με ευδοκίμηση στο νησί. Το κοτσιφάλι παρουσιάστηκε δυστηχώς για λίγο χρονικό διάστημα, για μόνο 21 ημέρες και η κίνηση του ήταν σχετικά μικρή. Συμπεράσματα όμως βγήκαν και είχαν να κάνουν με το ότι ο κόσμος έξω από το νησί δεν την γνωρίζει τόσο πολύ ως ποικιλία και φυσικά ως χαρακτήρα. Η κατανάλωση του ήταν 15 λίτρα και καταναλώθηκε κυρίως από παρέες νεαρής ηλικίας. Η άποψη όλων ήταν ότι ήταν σχετικά τραχύ και όσοι το γνωρίζαν μας είπαν ότι έτσι το περίμεναν. Θεωρείται ότι μπορεί να καταναλωθεί και στις ενδιάμεσες εποχές (άνοιξη και φθινόπωρο).

Μανδηλάρι

Το δεύτερο κρασί από τη μεγαλόνησο, το Μανδηλάρι, είναι αρκετά γνωστό στους νησιώτες. Η ποικιλία που ευδοκιμεί εκτός από την Κρήτη και σε άλλα νησιά, κυρίως του Αιγαίου, έχει αρκετά καλή επαφή με το κόσμο. Είναι αρκετά αναγνωρίσιμη ποικιλία στο κόσμο και κυρίως αυτοί που κατάγονται από εκείνα τα μέρη την αναγνωρίζουν ακόμα περισσότερο. Η κίνηση του κινήθηκε όπως αναμενόνταν, σε καλά επίπεδα και η κατανάλωση των 23 λίτρων ήταν αρκετή για να συμπεράνουμε ότι το Μανδηλάρι θα μας απασχολήσει στο μέλλον αρκετά, αρκεί οι επίδοξοι οινοποιοί να του αναδείξουν το χαρακτήρα του και τα πλεονεκτήματα του. Όσο αφορά το 4ο Μ.Κ., το συγκεκριμένο κρασί (το οποίο ήταν πολύ καλής ποιότητος και για πρώτη φορά διατίθεται σε καράφα), επιλέχθηκε από 31 παρέες και 93 άτομα είχαν να εκφράσουν γνώμη γι´αυτό. Ο κόσμος που το επέλεξε ήταν κυρίως νεαρά άτομα και από τα δύο φύλα, με μία σχετική επικράτηση των ανδρών σε επιλογές. Οι ταννίνες του και τα χαρακτηριστικά του αρώματα, είναι αυτά που κάνουν το Μανδηλάρι κρασί που το θημάσαι.

Vinsanto

Το κρασί από την Σαντορίνη, κάθε χρόνο, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, αντί των άλλων γλυκών οίνων. Για πρώτη φορά αναδείχθηκε μακράν η επιλογή με την περισσότερη ζήτηση, αν και τα γλυκά κρασιά έχουν πάντα την μικρότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα. Τα 8,5 λίτρα, ήταν μια πολύ καλή ποσότητα και σίγουρα περισσότερη κατά πολύ από πέρσι. Οι 23 παρέες που επέλεξαν να το πιούν ήταν κυρίως για επιδόρπιο οίνο και όχι ως μία και μόνη επιλογή. Πάντως είχαμε και 7 παρέες που το επιλέξαν αποκλειστικά. 72 άτομα ήταν αυτά που το δοκίμασαν και το βρήκαν ικανοποιητικό. Η ηλικία τους ήταν μέση, κοντά στα 30 και κυρίως ζευγάρια. Όπως όλα δείχνουν το κρασί με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης, πλαισιώνεται από καλό marketing που έχει να κάνει με το νησί και φυσικά την ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα του και θα γίνει στο μέλλον ο βασιλιάς των εξαγώγιμων γλυκών κρασιών.

Μαυροδάφνη

Το κρασί των φοιτητών όπως το γνωρίζαμε και ο διάσημος επιδόρπιος οίνος των Ελλήνων δείχνει να κουράζει το κοινό του και η ζήτηση του μειώνεται όσο η ηλικία του καταναλωτή μεγαλώνει. Κατά κανόνα, η Μαυροδάφνη σε σχέση με την ηλικία αυτών που την απολαμβάνουν, ακολουθεί θα λέγαμε μια καμπύλη όπως το "υ". Δηλαδή, υψηλή ζήτηση σε σχετικά μικρές ηλικίες της τάξης των 20-25 ετών, μετά στις ηλικίες 30-45 η ζήτηση είναι χαμηλή και στους μεγάλους και ηλικιωμένους η ζήτηση ανακτά κάποιο από το χαμένο έδαφος της.

Μοσχάτο Σάμου γλυκό

Το επώνυμο Μοσχάτο έχει τους λάτρεις του. Αντλύει το κοινό του από όλες τις ηλικίες και ακολουθεί την περπατημένη των γλυκών κρασιών, αφού ζητήθηκε ως επιδόπριος οίνος με συνοδεία γλυκού ή ξηρών καρπών. Το Μοσχάτο δείχνει ότι έχει τα φόντα να παραμείνει ο βασιλιάς των γλυκών κρασιών στο εξωτερικό (αφού παραμένει πρώτο εξαγώγιμο Ελληνικό vin de liquer), αρκεί οι οινοποιοί που το παράγουν να διατηρήσουν και μερικοί από αυτούς να αναβαθμίσουν την ποιότητα τόσο στην επεξεργασία όσο και στην προόθηση του.

Ρετσίνα «Κεχριμπάρι»

Η Ρετσίνα είναι φυσικά αναγνωρίσιμη από τον κόσμο αρκετά. Δυστυχώς όμως η αλόγιστη εκμετάλευση της και η ταύτιση της με το κρασί του λαού και των εργατών, την έφερε να προσπαθεί πια να σταθεί στα πόδια της. Η Ρετσίνα που επιλέξαμε ήταν βασικά εμφιαλωμένη και αρκετά ποιοτική (είναι από τον οινοποιό που είναι ο πρώτος που βραβεύεται από Γαλλικό διεθνή διαγωνισμό η Ρετσίνα). Δεν είχε εντυπωσιακή κίνηση και τα συμπεράσματα που βγάλαμε ήταν ότι ο κόσμος έχει ξεφύγει από την ιδέα της ρυτίνης και δεν δείχνει να θέλει να επιστρέψει σε αυτή. Αντιθέτως αν οι οινοποιοί και φυσικά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δημιουργήσουν το κατάλληλο κλίμα, τότε αυτή μπορεί να επιστρέψει και να προσφέρει ειδικά στις εξαγωγές αρκετά οφέλη.

K.B.

 
  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ | ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ | ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ | ΣΥΝΤΑΓΕΣ | ΠΟΤΑ | ART & DESIGN | Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ | ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | |      
     
  ©2004-2017 www.tokafeneio.gr - Created by Intercube media